Bröllopsdags igen

I lördags, 11/8, vigdes Kristoffer Solheim och Linda Elfgren i Vireda kyrka. Bröllopsfesten hölls på Dunarp i Bunn där Kristoffer är uppvuxen, en mycket vackert belägen gård som är en familjegård sedan 1800-talet. Nästan 50 gäster deltog vid vigsel och fest. Dagen startade inte lovande vädermässigt då det regnade och mullrade oroväckande men vid middagstid bröt solen igenom och det blev väldigt vackert och varmt. Bruden var strålande vacker och brudgummen stilig som få. En gammal fin veteran-Chevrolet körde paret till och från kyrkan. Tärna var brudens syster Sofia och bestman brudgummens bror Jon.

Vid bröllopsfesten var jag med som alltiallohjälp men fick till min glädjande förvåning också medverka vid festmiddagen - väldigt trevligt och det tackar jag för. Jag känner ju själv många av gästerna på båda sidor, jobbar ju hos brudgummens pappa Folke sedan 10 år tillbaka och brudens släkt har jag känt sedan 7-årsåldern.

Nu önskar jag familjen Solheim (Kristoffer, Linda och deras underbara son Leo) lycka till i framtiden.

image186

Brudparet, deras bil och dess chaufför


Strålande brud och stilig brudgum i ensamposering


Fotograf Leif Ljung "in action"

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Marie,
Tack för påhälsningen och tack för tipset om bra bäcker. "Svärdet och Spiran" har jag läst och som du också skrev, helt underbara böcker. Önskar jag hittar liknande snart igen.
Underbart fina bilder på bröllopet här. Skall själv iväg om 2 veckor och det skall bli så kul. Får också försöka ta lite fina kort!
Maria

2007-08-13 @ 18:17:51
URL: http://alstorp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0