När bröllopsklockor klinga...

I lördags, 4 augusti, blev de tu ett!!! Jonas Persson och Renata Kalman är nu herr och fru Kalman. Jonas kan jag presentera på många olika sätt - Peters systerson, barnens kusin, Olivias gudfar, en mycket god vän, min födelsedagspartner m.m m.m. Hur ska jag då presentera Renata? Hon är ju naturligtvis en mycket god vän, numera kan vi förhoppningsvis kalla henne Olivias gudmor men framför allt är hon Jonas underbara livspartner. Dom är så fina människor var för sig och att dubbla det säger väl allt!

Brudparet var såååå fina, bruden var ljuvligt vacker och brudgummen otroligt stilig. Vigselakten som skedde i Kristine kyrka i Jönköping var mycket fin med Torgny "Tojje" Wirén som vigselförättare. (Naturligtvis gjorde jag slut på minst ett halvt paket pappersnäsdukar!) Efter risgrynskastande och gratulationer på kyrkbacken gled de äkta tu iväg i sin fina BMW.

Brudparet och gästerna möttes sedan upp på Restaurang Guvernören för middag och festkväll. En strålande eftermiddag/kväll med god trerättes meny, goda viner, duktiga och roliga talare, bröllopstårta, levande musik och dans till sena natten.

Jag tror inte det finns någon i det nästan 90 personer stora sällskapet som säger något annat än att detta var en oförglömlig dag och jag vet att brudparet är väldigt nöjda med sin stora dag. Nu önskar jag dom naturligtvis ett långt och lyckligt liv tillsammans.

image157
01. 02. 03.
04. 05. 06.
07. 08. 09.
10. 11. 12.
13. 14. 15.
16. 17. 18.
19. 20. 21.
22. 23. 24.
25. 26. 27.

01. Brudgummens (och självklart nu även brudens) närmaste.
02. Jonas Persson och Renata Kalman glider uppför altargången.
03. Brudparet säger JA till varandra. I förgrund brudgummens mor och far.  
04. Gratulationer av brudgummens mamma Pia.
05. Brudparet tillsammans med brudens far och mor, Lazlo och Andrea Kalman.
06. Uppvaktande med del av brudgummens släkt. Även tärna Sara.
07. Vigselförättare Torgny "Tojje" Wirén i samspråk med parets kollega Jeremy.
08. Brudgummens kusiner - systrarna Falk.
09. Paret ska åka iväg en stund...
10. ... i Morgongåvan?
11. Upp på stolarna för offentligt kyssande på gästernas uppmaning.
12. Kvällens första talare - brudgummens mamma Pia (här gick det en näsduk igen!).
13. Lillebror Simon håller sitt tal som också gick till hjärtat.
14. Brudgummens pappa Mats drar igång gästerna.
15. Syssling Fredrik avslöjar en del med hjälp av "Mina vänner"-bok.
16. Det äkta paret Jeremy och Maria höll sitt tal med hjälp av Troll och flöjt....
17. "Gammel"-kusin Lena ännu en av många duktiga talare.
18. Familjens goda vän Janne levererade en och annan svidande sanning.
19. Jonas kollega och handledare Markus framförde"Kalmansk" prosa.
20. En av många lyckönskningsskålar frambringad av goda vännen "skönsjungande" Peter.
21. Brudvalsen inleds...
22. Skära...
23. ...skeda upp...
24. ... och dela ljuvt i vått och torrt. Bröllopstårta!!!
25. Fullt ös på dansgolvet till levande musik.
26. Brudgum och hans mamma i en flygande vals?
27. Till slut tog ju även detta roliga slut tyvärr (eller kanske tack och lov???).

Tack alla trevliga människor som gjorde denna dag så oförglömlig för Jonas och Renata samt för alla oss andra!!!

Kommentarer
Postat av: Simon

Hyfsad dag va? Jag vill ha det så här minst en lördag i månaden!

2007-08-07 @ 23:02:54
Postat av: Pia

Vilken härlig dag, ville inte att den skulle ta slut.
Jag är väldigt stolt över båda mina söner och min underbara svärdotter!!
Bra bilder du tagit Marie!!

2007-08-07 @ 23:32:07
Postat av: Herr o Fru Kalman

Tusen tack! Vilka fina bilder, Marie. Vi hade naturligtvis den bästa dagen i våra liv. Synd bara att man inte hann prata med alla så mycket som man ville, men dagen gick för fort!
Massor av kramar
Jonas o Renata

2007-08-08 @ 10:46:00
Postat av: Queen of Gröna Lund

Ja håll i hatten vilket trevligt bröllop, och vädret strålade precis som Jonas och Renata. Är väligt tacksam att jag och Stefan fick vara med och träffa er alla.
Jag kan kommentera Simons inlägg att ett till bröllop kommer han få gå på men han får vänta till augusti 2008 för då är det min tur!!!
Massor av kramar från Malin

2007-09-02 @ 09:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0