Gammeldags

Jag älskar att laga mat! Ändå mer älskar jag att laga mat tillsammans med min man. Självklart skulle jag aldrig, aldrig någonsin ställa fram annat än mina egna rullade köttbullar stekta tillsammans med Peter dagen före d-dagen. Det hör ju liksom till - efter dryga 20 års rullande och stekande så kan man ju inte bara helt plötsligt be Mamma Scan komma och ta över.

Man kan inte heller låta någon fabrik hacka lök, skära potatis i rätt storlek eller ta rätt mängd ansjovis till Janson. Ingen i hela världen kan ju inte heller lägga in sådan sill som Mormor o Morfar kommer med efter att Mormor har lagt ihop allt precis som det ska vara. För att inte tala om den inlagda strömmingen. Koka ägg, skala och halvera, sedan pilla räkor att dekorera med är ju också lite kul.  Eller det hembakta brödet som Pia kommer med. Eller all den vegetariska maten som vi pysslar ihop. <O glöm inte Pias goda hembakade efter maten. Gröten blir definitivt godast att koka från grynstadiet - o sedan gömma en skållad kritvit mandel i och hoppas att kanske någon blir gift innan nästa års stök.

Nänä - här stressar vi hellre än köper ner oss på det snabba...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0