Matakuten

Man faller lätt i gropar!!! I år har vi köpt färdigkokt julskinka, jag som ALDRIG skulle göra något sådant. Faktum är att den är god och perfekt kokt. Återstår gör bara att griljera - snart "slipper" man säkert det också...

Långan är lutad och vaccumförpackad.
Rödkål finns på burk.
Sillen är inlagd på fabrik.
Sillsallad och rödbetssallad är plastad.
Laxen är färdiggravad och färdigrökt.
Doppespad finns att köpa fruset.
Tomtegröt är i korvform - bara att värma.
Glöggkryddor är färdigblandade.
Tjocka revben finns att köpa färdigstekta med valfri griljering.
Köttbullarna är hemgjorda av Mamma Scan.
Jansons frestelse hämtar man i frys- eller kyldisk. Bara att värma.
Glögg kan man välja efter smak.
Vörtbrödet håller till påsk.
Pepparkakorna kan man välja i fullkornsvariant.
Potatis kan köpas färsk, skalad och färdigkokt.
Önskar man några specialiteter kan man anlita catering.
---------
Ja jösses vad stressigt vi har det i dessa tider...

Kommentarer
Postat av: Simon

Blir jag serverad Mamma Scans köttbullar på julaftonen så kommer jag inte bli dåligt besviken....

2008-12-19 @ 10:31:37
Postat av: Petra

Det är en väldigt intressant tanke du har. Vi kan verkligen bara gå in i en affär och köpa allting färdigt. Inte klokt egentligen. Tar litegrann udden av julen tycker jag.

Jag önskar dig och din familj en riktigt God Jul./ Petra

2008-12-19 @ 13:32:09
URL: http://petrar.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Hahaha....Ja, precis!

Men mamma scans. Säg inte det!

=)









Du menar alltså att jag var en knarkande homosexuell man i mina tidiga år?

Hahahaha..... Vad dum jag känner mig nu, tolv år senare.

2008-12-19 @ 14:06:17
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: matte

ja du det kanske vore nåt. Kan man inte anlita catering för hela rubbet! då slipper man disken också. God Jul!

2008-12-19 @ 23:06:34
URL: http://femtinio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0