Slutet gott - allt är inte gott med slutet...

Bara några skälvande timmar kvar av detta Anno 2008. Mycket har hänt i världen, många krig med mycket bomber, raketer, elände och död. Ändå FIRAR vi in det nya året med just bomber och raketer!!! Hur dj--la dumt är det inte??? Har precis varit ute alldeles utanför dörren med Leya och har aldrig, aldrig någonsin tidigare sett henne kissa och bajsa i samma sittning så att säga - enbart för att bli färdig så fort som möjligt så hon kan komma in snabbast möjligt där det åtminstone är lite avskärmat från sattyget. 



Fast nu ska vi i alla fall fira att det nya 2009 är på intåg. Tillsammans med Jimmy och Elisabeth blir det 3-rätters, gott vin, trevligt umgänge och lite glitter & glamour. Vi står för huvudrätten som är fondue med ryggfilé från nöt och fläskfile. Till det 3 såser, sallad, klyftpotats och potatisgratäng som har stått på lågvärme i 2 timmar samt sallad och pain rich. Förrätt och efterrätt blir surprise från gästerna. Självklart serveras vin som passar till maten.

Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt År!!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej Marie! Va glad jag blev för din kommentar! Jag lägger till din blogg i min favvo-lista, gillade den mkt! Vilken vacker hund du har! Kram på dej!

2009-01-03 @ 12:19:07
URL: http://jessi.tradgardsblogg.se
Postat av: mammakero

Jag håller med dej om att smällare/fyrverkerier är ett gissel! Själv brukar vi knalla ut på stan för att se det stora fyrverkeri som stan skjuter upp. Då blir de andra smällarna så löjliga i jämförelse. Om bara stadens fyrverkerier fick smällas så skulle djur och natur må bättre...

2009-01-03 @ 19:17:14
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Marie,



Jag håller med om att det är mycket dumt och dubbla känslor om att vi firar in det nya året med bomber och raketer, samtidigt som sådana används i krig runt om i världen.



Och hur dåligt djuren mår av det är mycket tråkigt. Mina föräldrars pudel Pepsi bryr sig inte nämnvärt. Men jag tänker på alla andra djur som mår dåligt av detta smällande.



Låter som att ni hade en god nyårsmeny att avnjuta. :-)



God fortsättning på det nya året!



/Anna

2009-01-04 @ 00:44:02
URL: http://livsfokus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0