Yoga är värre än jogga



I kväll har jag och Kakan provat något nytt för oss - YOGA.

Vi har nog inte gått igenom ens en bråkdel av ovan ställningar under denna första nybörjarövning men jag känner redan att kroppen i morgon inte är i mjukaste form. Undrar om man kan känna träningsvärk i fingrarna???

Ganska otroligt att det är så jobbigt med övningar som man inte tycker att man gör stora ansträngningar egentligen för att utföra - mer än i så fall mitt fall att hitta rätt kroppsdelar att placera på rätt plats då!?!?!?

Om jag över huvud taget reser mig upp i morgon tror jag nog ändå att det kan vara ett bra alternativ för mig att hålla kropp och sinne i god form. Men jag lovar inget än...

Kommentarer
Postat av: yogi kia

Du är en tuffing Marie - det gick jättebra! För er båda! Du får väl rulla ur sängen i övermorgon men det får det vara värt. man gör snabba framsteg nämligen!!

Kram påre!

2009-12-16 @ 23:56:37
Postat av: Afrodite

Oh, det lät jobbigt det där...men kör på! =)

Kram på dig!

2009-12-17 @ 11:43:10
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Afrodite

TACK för din goa kommentar! =)

Ja, det där längtandet är konstigt - man är visst aldrig nöjd...=)

Jag skriver om Vita Bussaktionen i andra världskrigets slutskede...och varför den är viktig för kommande generationer att känna till...typ. =)

Kram och sov gott!

2009-12-17 @ 22:16:46
URL: http://afrodite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0