Hur tänkte hon?

Var på Apoteket i går och köpte ACO:s Bodylotion, samma som jag har köpt i decennier för övrigt. Nu kostar en stor flaska 62 kronor och just i veckan har man erbjudande så man får en roll on "på köpet". Nog om det. Som sagt summan att betala blev 62 kronor, jag lämnar fram 100 kronor och frågar i kassan om det är till hjälp med 5 kronor. Surt får jag till svar:
Nä, du får lika mycket växel i alla fall!

Om hon hade tagit 5-kronan hade jag fått tillbaka två 20:or och tre 1-kronor. Nu fick jag istället tillbaka en 20:a, en 10:a, en 5:a och tre 1-kronor - och hade fortfarande kvar min egna 5-krona!?!?!?

Jag fann mig inte utan bara stirrade lamt på arga damen och gick därifrån med hela fickan skramlande av småpengar. Men hur TÄNKTE HON???

Produktbild: Hudlotion Body     oparfymerad    (förp: 500 ml)Produktbild: Roll-on Body     parfymerad    (förp: 75 ml)Produktbild: Hudlotion Body     oparfymerad    (förp: 500 ml)Produktbild: Roll-on Body     parfymerad    (förp: 75 ml)Produktbild: Hudlotion Body     oparfymerad    (förp: 500 ml)Produktbild: Roll-on Body     parfymerad    (förp: 75 ml)Produktbild: Hudlotion Body     oparfymerad    (förp: 500 ml)Produktbild: Roll-on Body     parfymerad    (förp: 75 ml)

Kommentarer
Postat av: Synne.

Godmorgon.

Hoppas det står bra till hos dig.

Du undrade vad brunost är egentligen. Den är gjord på komjölk, getmjölk, grädde och nått som heter myse på norska. Vet inte vad det heter på svenska. Men den finns i butikerna i Sverige vet jag.

God är den ialla fall. På en nyrostad macka så den nästan smälter...

på lefse, vestlandslefs som jag hade på en annan fototriss. Den om mat.



Här är det kallt idag. 25 minus ute. Har fått upp kökstemperaturen till 16,7 nu så det tar sig.



Man kan fundera på hur damen på apoteket tänkte.

Hon verkade ha en dålig dag...

Kram Synne.

2009-02-12 @ 05:53:06
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0