Sorgligt roligt

Nu har hon flyttat mittimellan! Jag vet inte om jag har fattat det riktigt ännu. Och i sin vanliga stil vill hon sköta allt själv - fast vi fick i alla fall köra dit alla grejer - i övrigt menar hon verkligen att hon vill sköta ALLT själv. Fast hon har redan förvarnat oss om middagsbjudning nästa vecka och det ska bli trevligt för hon är riktigt duktig i köket. Känslorna är väldigt kluvna, visst kommer man att sakna yrvädret men samtidigt känns det skönt och man gläds med glädjen det innebär att få en egen lya.

En annan tanke som ofrivilligt infinner sig är naturligtvis vart tiden tar vägen - jag har ju själv inte blivit så gammal att jag har barn som är så stora så att dom flyttar hemifrån, även om det är många år sedan äldsta gumman packade ihop sitt pick o pack...

Kommentarer
Postat av: Petra

Usch det verkar jobbigt när barnen flyger ur boet. Jag är glad att mina är små så att jag har lång tid kvar med dem här hemma.

Jag har utmanat dig på min blogg. /Petra

2009-02-01 @ 23:18:47
URL: http://petrar.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Jag kommer ihåg när jag bodde hemma. Min pappa pratade i evigheter om att den dagen jag skulle flytta ut, skulle han minsann göra värsta hobbyrummet. Biljardrum med kylskåp för öl. Stor projektor-TV på väggen och bara planscher på bilar och brudar.



Det är nu 13 år sedan jag flyttade.

Och rummet har blivit ett förråd, ungefär.



Jag som var sugen på öl, biljard och brudar.

Ja ja.....blir nog inget med det.



Så frågan är:

Vad planerar ni kring "tomma" rum när barnen flyttar?

2009-02-02 @ 09:23:38
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: matte

bitterljuvt... måste kännas jättekonstigt.

2009-02-02 @ 13:09:50
URL: http://femtinio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0