Var är Ida?



Vi behöver henne nu - Ida som med sin sång kan locka fram sommaren till oss. Vi önskar ju värme och sol nu, först och främst till veckans sista dagar då alla Jönköpings studerande ska springa ut för sommarlov - för Olivia det allra sista riktiga sommarlovet!!! Sedan önskar vi fint väder hela nästa vecka då Matilda och hennes ♥:a ska tillbringa årets enda semestervecka i vår husvagn på Västkusten. Slutet av den veckan ska vi alla tillsammans fira Midsommar på Bengans - jag, Peter, Matilda och ♥:at, Olivia och hennes 4 kompisar.

Nu måste vi verkligen se till att vi sätter fart på sommaren!!!

Idas sommarvisa


Du ska inte tro det blir sommar, ifall inte nån sätter fart
på sommarn och gör lite somrigt, då kommer blommorna snart.
Jag gör så att blommorna blommar, jag gör hela kohagen grön,
och nu så har sommaren kommit, för jag har just tagit bort snön.


Jag gör mycket vatten i bäcken, så där så det hoppar och far.
Jag gör fullt med svalor som flyger och myggor som svalorna tar.
Jag gör löven nya på träden och små fågelbon här och där.
Jag gör himlen vacker om kvällen, för jag gör den alldeles skär.


Och smultron det gör jag åt barna, för det tycker jag dom kan få,
och andra små roliga saker som passar när barnen är små.
Och jag gör så roliga ställen, där barnen kan springa omkring,
då blir barna fulla med sommar och bena blir fulla med spring.

Text: Astrid Lindgren / Musik: Georg Riedel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0