Våga väga är av vikt

Måndagar är vägdag nu under min ViktVäktar-period. I dag kändes det riktigt bra, har på 9 veckor tappat (ätit bort) mer än 10 % av mig själv. På dessa veckor har jag minskat min kroppsmassa med 7,8 kg = från 65,8 kg till 58 kg. Snart känner jag mig som mig själv igen, om 3 kg ska jag börja jämnviktsdelen för att sedan behålla mitt nygamla jag för alltid.

Det finns många vinster med detta - man mår mycket bättre, man rör sig lättare, man tycker att man ser lite bättre ut och hälsan har fått ett uppsving och förhoppningsvis ger detta år till livet.

Hörde i dag att 36 % av Sveriges kvinnor och 52 % av Sveriges män "lider" av övervikt. Ganska skrämmande siffror faktiskt. Ut och rör på er Sverige!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0