En Gudmor sörjer

För 28 år sedan - väldigt länge sedan alltså - fick jag en förfrågan om jag ville bli gudmor till Linus. Jag sa JA eftersom det var väldigt nära vänner som frågade för deras förstfödde och det var vänner som jag tyckte mycket om och umgicks mycket med.

Vi genomgick sedan några år med både elände och glädje.

Efter slitande skilsmässor firade vi mammor och barn varje 28:e februari i många år Marie(a)-dagen... Jag heter ju Marie, mina döttrar har alla 3 Marie som andranamn, gudsonens mamma heter Marie och gudsonens lillasyster Lisa har Marie som andranamn. Självfallet fick Linus också heta Marie just denna dag!!!

Tyvärr hamnade Linus sedan snett i livet och jag som gudmor hade tappat kontakten med familjen. Vi hejade på varandra när vi sågs, varje gång jag mötte honom sa jag: Hej Gudsonen... men mer var det inte.

För några dagar sedan slutade livet för Linus, hans leverne tog slut på honom. En feldosering av Heroin dödade honom. LINUS!!! Varför???

Nu lider jag med mamma Marie och syster Lisa.

JAG ÄR MED ER!!! Vila i frid LINUS.

Stoppa Knarket NU!!!


Kommentarer
Postat av: Chris och Jonas

Ville bara säga hej. Vi väntar med spänning på temat i fotostafetten.

Knark är fruktansvärt och skapar många offer. Förstår att det smärtar extra när någon nära drabbas på detta sätt. Tankar till dig och till Linus familj.

2010-01-30 @ 14:18:49
URL: http://cwjm.wordpress.com
Postat av: Chris och Jonas

Hej

Nu lämnar vi över stafettpinnen till dig och temat blir Support.



Lycka till



Chris och Jonas

2010-01-30 @ 21:19:17
URL: http://cwjm.wordpress.com
Postat av: Jenny Arndorff

Tack för din blogg,nu vet jag vad som hänt Linus.

Om du träffar Marie o Lisa så får du gärna hälsa dem att jag tänker på dem.



Hälsningar fr halvsyster i Malmö

2010-03-23 @ 13:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0