Vit svart-Taxi???

TS
När mina goa ungdomar roade sig som ungar ska göra en nyårsnatt blev de av allt att döma ordentligt uppskörtade av en av ortens legala taxichaufförer! En förbeställd resa påbörjad 2010-01-01, klockan 00:30, reslängd 5,8 km, tid 7 minuter kostade orimliga pengar även en nyårsnatt!!! Då alltså!!!

Fem unga tjejer ska åka denna resa, begär taxameter men får av chauffören höra att taxameterna har gått sönder?!?! Ok, de måste ta sig till beställd plats och sitter kvar. Väl framme måste de betala 600 kronor - utan kvitto - till en "seriös" taxichaufför som faktiskt jobbar "på riktigt" just denna kväll.

Detta har stört mig oerhört ett par dagar och jag tar därför tag i detta och ringer upp berört taxibolag.

Måste säga att jag är väldigt positivt överraskad över bemötadet jag fick när jag framförde klagomålen åt ungdomarna. ALLA pengar tillbaka utan ett knyst!!! Jag tror i och för sig att det kan ligga en hund begraven och att TAXI Jönköping har stora problem med berörd chaufför sedan tidigare.

Jag måste ändå ge en stor eloge till bemötandet jag fick (av Alf) när jag framförde tjejernas dilemma. Tydligen ett bolag att lita på även om någon enstaka chaufför inte sköter sig...

Kommentarer
Postat av: Morsan

Det var snyggt gjort av Taxi Jönköping

2010-01-06 @ 11:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0