Teknikens under

Kan inte låta bli att facineras lite av utvecklingen. I går kväll fick vi kontakt på MSN med Karin igen, bara det är fantastiskt egentligen. Hon kopplade också upp sig på webcam med mikrofon och där satt dom framför oss livs levande!!! Det är trots allt inte så hemskt länge sedan man bara hade vanlig postgång och knappt det som enda kontaktmöjlighet om man hade anhöriga på andra sidan jordklotet, då kunde man få ett brev eller vykort som var skrivet många veckor tidigare. En annan tanke som slog mig var att det inte heller är mer än sedan jag var ung (lite yngre???) som man skojade om att man hade bildtelefon och kunde se vad den man pratade med gjorde, inte trodde vi då att det så snart skulle bli verklighet. Livet är förunderligt.

Kommentarer
Postat av: Sabine

(Svar)
Det låter inte helt fel :)

2007-11-20 @ 14:24:08
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: O L G A

Svar: jag är oxå jävligt irriterad på min hemkommun över att dem inte kan placera ut fler hundbajstunnor! Inte ens inne i stan finns det nog många. Och personligen tycker jag inte att det är speciellt kul att bära på en hundbajspåse i ca 1 km!

2007-11-21 @ 11:58:56
URL: http://olgatherussian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0