Gårdagens två höjdpunkter...

Som vanligt en riktigt bra dag på jobbet i går och efter det la jag mig en liten stund på soffan. Då ringer mobilen, jag visste ju att det gällde att svara snabbt eftersom jag anmält mig till en tävling på Mix Megapol!!! Har ju tyvärr en ovana att alltid nyfiket kolla displayen vem som ringer och missade därmed signal 1 men svarar på signal 2 och har så lätt vunnit 1000:- vilket var skitkul så klart. (Om man är pessimist kan man se det som att jag förlorade 9000:-.)

Senare på kvällen ringer vanliga telefonen, jag svarar och i andra änden är Åsa! Åsa är en gammal skolkamrat och bästa kompis från högstadietiden. Fick brev från någon festarrangör för någon vecka sedan, man kunde gå in och lägga upp sig på en klasslista, vilket jag gjorde och så även Åsa hade gjort. Jisses vad kul det var att prata en stund (stunden var 1 tim 9 min och 27 sek). Vi kanske går på kommande klassåterträff i november om tillräckligt många är intresserade men framför allt bestämde vi att ta oss i kragarna och verkligen träffas snart. Vi hade hemskt mycket kul under tonårstiden (varav en hel del är preskiberat för länge sedan tack och lov).

Det var i alla fall två riktigt roliga händelser på en helt vanlig onsdag......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0