Konstig vecka

Nästan som film. Fast nu är det 2 bröllop och 1 begravning.

I går deltog jag vid högtiden för Bibbis sista vila. I 30 år har Bibbi och Tage varit våra grannar på Bengts Camping. Söndagen 22/7 avled Bibbi hastigt i sin husvagn bara 69 år gammal. Det kommer att kännas väldigt tomt efter henne, barnen har ju vuxit upp med henne sommartid. I går, onsdag 8/8, var begravningen och jag och mamma var där. Det var jordfästning, vilket jag inte ber om själv i mitt "Vita kuvert". Det är ju inte så ofta man är med om det, i vilket fall inte jag. Allt gick bra. Tage är en mycket starkare människa än vad vi har trott - kanske man blir det i sådana här ögonblick med hjälp av stigande ålders ökande livserfarenheter? Han har i alla fall tillsammans med barn och barnbarn bestämt sig för att behålla sin plats i "Paradiset", vilket vi alla tycker är ett mycket klokt val. Naturligtvis kommer vi alltid att minnas Bibbi som en del i detta Paradis.

På lördag är det då dags för nästa bröllop. De två som ska bli ett är Kristoffer Solheim och Linda Elfgren. Ett stadigt par som jag har många "connections" med. Kristoffer är son till min chef och Linda är systerdotter till en av våra goda vänner och Peters före detta båtkompanjon. Jag ska inte vara där som gäst utan som "alltialloservitrishållakollpåmatenplockadisksetillattdetfinnskaffeochattallagästerharvadsomönskas". Ska bli skitkul tycker jag, jag tror att jag känner väldigt många av gästerna. Dessutom tycker jag ju om att hugga i ibland.

Efter denna tillställning ska jag själv åka på årets kräftskiva hos Magnus och Carina. Peter är redan där men har jag tur så har maten väntat till jag anländer. Ser fram emot hela lördagen!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!
Vad tråkigt med Bibbi!! Vilken tur att Tage har er som grannar på campingen, och inte att förglömma lilla Leya ;=)Det är alltid tråkigt när människor går bort oavsett ålder... Hoppas att ni förövrigt mår bra allihopa!Det verkar som att ni gör det :=) Vi får snart höras på telefon, kanske snart i verkligheten oxå! Ha det toppen och hälsa alla, speciellt Leya ;=) Kramar från oss alla i Fåglavik!

2007-08-11 @ 09:16:39
URL: http://www.minjimbaridge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0