Hur blir pojkar män?

Wanted Men & Women har avslutats för denna gång. Tyvärr blev det inte samma succé som vid föregående tillfällen och orsaken till det måste vi ta reda på. Var det val av lokal? Var det tid på året? Var det "otur med vädret" eftersom solen har strålat?

Vad det än var så har det varit strålande föreläsningar som allt för många har missat. I tisdags fick vi ta del av åsikter av zoolog Sverre Sjölander och Olle "fråga Olle" Waller som på ett strålande sätt belyste könsskillnader och varför pojkar är som dom är och varför flickor beter sig som dom gör. Vi är olika!!! Allt från små fiskpojkar och fågelflickor via lite högre stående varelser som hundar och hästar fick gestalta exempel som förklaring till att det faktiskt ska vara skillnad.

Visst skulle det vara praktiskt att som i vissa arter kunna växla till det kön som är mest populärt just då men jag vill nog gärna vara människa ändå - och jag är nöjd med att vara kvinna!!!

Här några bilder från tisdagen... Nacken i förgrunden tillhör ingen mindre än "fråga Olle" själv! Talaren är min bästa chef Folke Solheim!
image723image724

Det du Joel! ←←klicka gärna...


Kommentarer
Postat av: Joel

*Joel bockar och bugar ytterst imponerat* ;D hehe..

2008-04-25 @ 12:16:53
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: matte

Sverre Sjölander har jag också lyssnat till. Han är jättebra, klok och underhållande!!
ha en trevlig helg!
kram
matte

2008-04-25 @ 12:21:11
URL: http://femtinio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0