Hemskheter som väcker debatt

Tidigare inlägg har väckt lite debatt, inte bara hos mig utan lite överallt har jag sett. Det finns ju naturligtvis otaliga vidrigheter. Djurplågeri för människans fördel finns ju bevisligen i hela världen och alla djurarter drabbas. Jag har djurrättsaktivister och vegetarianer/veganer i min omedelbara närhet och accepterar och respekterar självklart deras åsikter. Jag har dock mina egna åsikter och där skiljer sig dödande av djur och djurplågeri innan döden sker milsvitt. Jag anser att människan från början är ett köttätande rovdjur och att vi behöver de proteinerna. En skicklig jägare som jagar älg och skjuter med ett direkt dödande skott tycker jag inte är djurplågeri och inte heller ett "korrekt" kräftkok. Däremot att skära fenorna av hajar och sedan slänga i hajen i havet igen för att man bara behöver fenorna är vedervärdigt. Här finns naturligtvis hur många exempel som helst att beskriva.

Så här är ju naturligtvis oförsvarligt att hantera levande varelser, vare sig man är vegan eller djurätare.

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Nejje! Jag vill inte ha dom ! Lockarna allltså:!

2008-03-12 @ 09:28:43
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Mingla

ja jag vet, du har rätt :). Vilka fina namn. Olivia vill jag att mitt barn med ska heta.

2008-03-12 @ 09:39:36
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: RexMatte

Jag har många gånger funderat på att byta kost just för att jag vet att så utvecklade som vi är idag så finns inte längre behovet för kött då det kan ersättas med annat. Om det finns någon dokumentär jag vill skicka runt vill få folk att se så är det Earthlings. Sök på Google så hittar du den rätt snabbt. Den är vidrig och man skäms över att vara människa efteråt men jag tycker fortf den är värd att ses. Mvh

2008-03-12 @ 10:22:09
URL: http://rexmatte.blogg.se
Postat av: Marie

Hahaha jo det är ju aldrig roligt att städa men kul när det är klart =) Roligt att du gillar mina fräckisar.
Det där med hajar är jag kluven på, jag ser din poäng med att det är plågeri men å andra sidan har jag världens haj fobi så jag skulle helst vilja utrota dom helt, men dom behövs ju oxå så lösningen blev att jag badar inte =)

2008-03-12 @ 14:00:12
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0