Jobbkväll

När jag jobbar HV-kvällar ser jag inte ens en minibråkdel av matchen. Däremot kan man känna av gästernas stämning. Är dagens ranson ett stort bevis på att behöva trösta sig??? Vanligtvis har vi väldigt måttliga gäster hos oss i Guldsponsor-logen men ikväll förbrukades mängder av tröst tror jag.

Vill också säga att vi är 3 friska fläktar som: Serverar före match och i alla pauser, plockar av alla bord mellan pauserna, diskar all disk, torkar alla bord och ställer iordning för nästa paus, ser till att förråden är fyllda, ställer fram nya menyer till pauserna, sköter hela baren, ler och har trevligt hela kvällen. Vi har väldigt trevlig gäster hos oss i Husqvarna-rummet.

Kvällens avräkning:
104 matgäster svalde till Apricosglacerade kycklingspett med rotfruktsgratäng, sallad och bröd ner:

113 Fatöl
43 Carlsberg Hof
8 Lättöl
44 Jägermeister á 4 cl
4 Gammeldansk á 3 cl
27 Jameson whiskey á 5 cl

21 Famous Grouse whiskey á 5 cl
12 flaskor rött vin á 75 cl
1 Xider á 33 cl
4 Grönstedts Cognac á 4 cl
28 Pepsi inklusive Pepsi MAX
4 Zingo
2 7up
28 Ramlösa (citrus och original)

Till detta uppskattningsvis:
25 liter Kaffe
1,5 liter Te
Ostbricka med 3 sorters ostar, kex och vindruvor
Ritter chokladbitar


Kommentarer
Postat av: Kotteby

Tack för komplimangen. men jag har hittat mitt kall. Och det är att snickra. Därför jag utbildar mig inom just bygg också. Så roligt.



Oj....lite törstigt folk där.



P.S.

Jag hör av mig via mail förresten. Tänkte på det där med tatuering i nya salongen någon gång.

P.S.2.

Imorgon har jag en tatueringstid. Igen.

=)

2008-11-28 @ 01:51:54
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Petra

Hej, har suttit en stund och tittat på din blogg. Vilka fina barn du har. Ni verkar ha en jättebra relation. Din blogg har en sån mysig känsla, full av kärlek till dina nära och kära. Kul att få ta del av.

2008-11-28 @ 09:28:25
URL: http://petrar.blogg.se/
Postat av: Daniel

Men sprit konsumtion för en vanlig kväll!

2008-11-28 @ 13:40:02
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0