Funderingar kring ett CV

Satt o funderade över vad jag har haft för jobb under åren. Kom fram till en ganska gedigen lista och även om det inte har varit några högavlönade toppjobb så har man allt fått med sig en hel del erfarenhet.

- Backamokiosken i Bankeryd när jag var 14 år.
- Barnflicka hos familjen Grön---- efter 9:an.
- Calebs och Dunkehallens livs ungefär vid samma tidpunkt.
- Golfrestaurangen vid 16 års ålder.
- Rosenlunds Camping som sommarjobb.
- Grand Hotel där jag städade, hade frukostmatsalen och skötte receptionen enligt schema. Då var jag 17 år.
- Domus presentavdelning - det var nog också vid 17 års ålder ungefär.
- Mårdskog och Lindqvist som lunchansvarig i personalmatsalen, sommarjobb.
- Mässvärdinna på ELMIA under lantbruksmässa, ett jobb för Arla.
- ICA i delikatessen - extrajobb när jag läste till undersköterska.
- Telefonväxeln och receptionen på Arlas kontor.
- Landstinget under väldigt lång tid - först som städerska, sedan vårdbiträde, efter det undersköterska och till sist som läkarsekreterare.
- KomVux som lärare i textbehandling och datakunskap.
- Lernia i Göteborg som lärare på förberedande utbildning för läkarsekreterare.
- HV71, Kinnarps Arena som bartender (eller källarmästare som en kund kallade mig) i huvudsponsorlogen.
- Hos Folke på vår privata gyn-mottagning där jag är nu som undersköterska och vårdadministratör.

Kanske har jag glömt något på vägen... Roligt har det varit för det mesta och som sagt så har jag i vilket fall som helst lärt mig en massa och träffat otroligt mycket folk. Synd att det inte är lika lätt nu för tiden att få jobb när man är ung och arbetsvillig.

Kommentarer
Postat av: t0tta

Hehe, snacka om nostalgitripp.

2008-09-29 @ 03:31:54
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: t0tta

Jamen "ni"??? Jag hade passat mig för att kalla en kvinna på 70+ för "Ni"... Kanske för att jag vet att man ALDRIG blir gammal nog för att se sig själv som gammal... Jag tror inte grabben i fråga, är gammal nog att ha den insikten... Men jag undrar vad han hade tyckt om jag hade svarat "Tack , lille vän"..?

2008-09-29 @ 17:43:03
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Josefin

Aaaha, se där=) Bara bott här nu i 3 dagar och kommit på det enda negativa, det finns ingen nära mataffär... Har väl varit bortskämd innan kanske=)

2008-09-29 @ 19:27:59
URL: http://aouris.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ohhh jag såg att du har en Ridgeback, gud va fin. Jag och sambon har pratat om att skaffa hund och då har denna varit aktuell=)

2008-09-29 @ 19:30:39
URL: http://aouris.blogg.se/
Postat av: dena

Svar: Tyckte också förut att det var sånt slöseri med pengar, men sedan smakade jag och nu är jag beroende haha :P

2008-09-29 @ 19:37:59
URL: http://denahoo.blogg.se/
Postat av: DD

det var en bra lista!



Jag har en geding CV-lista jag med. Dock inget jag kan skryta om i bloggen (eget val)



Men du har fel. man kan få jobb bara man vill och orkar. jag ahr en tjejkompis som har TRE jobb samtidigt och ingen utbildning alls. Bara hårt arbete och jäklaranamma.



2008-10-02 @ 18:31:04
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0