Sista minuten till Alanya - Hotellet

På plats efter den urtråkiga transferresan på  2 dryga timmar är man riktigt, riktigt trött men ändå konstigt uppsnurrad och kan bara sova några futtiga timmar innan man vill upp och ta sig till havet. Aramis var i alla fall ett bra lägenhetshotell med fullt godkänd lägenhet och trevlig personal. Aningen för långt från centrum och stranden men dock promenadavstånd - cirka 30 minuter till stranden dit vi gick varje förmiddag och tog taxi hem. På kvällarna kunde man välja pick up-service till de flesta av de bästa restaurangerna och det utnyttjade vi flitigt för att sedan tillbringa kvällarna i centrum.

Entré och lobby.


Hissen upp till våning 5.


Lägenhet 507. Det ser inbjudande ut när man kommer hem och städerskan har bäddat så fint. Tyvärr är sängarna inte riktigt så sköna som dom ser ut med kuddar som sandsäckar och madrasser som en nygjuten betongsockel. Kocken hade jag med mig hemifrån och han bangade ju som vanligt aldrig på en aptitretare.




Balkongen och utsikten. Byggnaden rakt fram är en av stadens skolor så vi väcktes varje morgon av signalerande, uppställning och morgonsamling med korusläsande - detta i kombination med mässandet från minareterna både före och efter skolstart. Även delar av utsikten hade jag med mig hemifrån. Och det är inte tighta, röda badbyxor han har på sig som döttrarna befarade utan ett annat klädesplagg...





Hotellets restaurang hörde definivt inte till de bättre utan var bara ett ställe vi använde som nödlösning sista eftermiddagen före avresa och en gång för att testa deras irish coffee som inte heller tillhörde höjdarna. Dessutom hade dom överpriser och vi fick betala nästan lika mycket för deras snabbmat och halvtaskiga irish coffee än den goda maten på de bättre restaurangerna. En i barpersonalen var en heltokig om än rolig kille som vi diagnostiserade med någon bokstavskombination.




Vi är på det hela taget nöjda med boendet och servicen på hotel Aramis.

Kommentarer
Postat av: t0tta

Portabel kock? Coolt =)



Höst vackert?? Nej, jag håller med dig.. Vad är det för vackert med att allting dör, allt blir kallt och blött, fåglarna flyr, folk blir deprimerade och någon grym j-el har beslutat att det bara är björn/igelkott/sköldpadda som får gå i ide, och att t0tta INTE tillhör någon av de tre.... Det är så orättvist.

2008-09-16 @ 09:18:15
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Kattis

Åhh, vad härligt ser ser ut. Jag vill också.

Tänkte jag skulle åka med stora dottern när hon tog studenten med det godkände inte resten av familjen. SOm är flygrädda!!!!

JAg har ju inte druckit mjölk på flera år så nu njuter jag. Massor!! ;D

Ha det gott!

Kram

2008-09-16 @ 09:30:35
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tack för titten =) Kikar nyfiket tibax o här hittade man ju massa kul läsning o underbara semesterbilder!!



Ha en bra kväll!



2008-09-16 @ 19:52:40
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Invisible

Hur kunde det ta 30 min till stranden? Jag var där och bodde på samma hotell det tog på sin höjd 15 minuter till havet, det är ju bara 500 meter dit :S

2010-04-16 @ 22:22:33
URL: http://www.metrobloggen.se/inmylife
Postat av: Jag själv

Tiden att ta sig till stranden skiljer sig nog beroende på till vilken strand eller vilket strandparti man väljer... Kul ändå med kommentar

1 ½ år senare.



2010-04-17 @ 00:21:10
Postat av: S E V D A Y E T I S-sevdas.blogg.se

jag ska till aramis hotell 8/8 - 22/8 :D , är den bra?

2010-07-09 @ 14:14:48
URL: http://sevdas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0