Det gör ONT!

Nu har jag testat skinnet två kvällar på spikmattan. Det som i instruktionerna beskrivs som "Först kan piggarna upplevas som smärta men det klingar av och ersätts snart av skön värme" kan man översätta till: Först gör det jävligt ont och efter ett tag känns det som blodet sipprar och ryggen brinner!

Fast jag ska ge det en chans för det är ändå en ganska behaglig känsla efteråt och Peter har fortfarande otroligt mycket bättre sömnkvalitet.

Så här ser Peters rygg ut efter 20 minuter på spikarna...



När man har vant sig vid grundpositionen på rygg kan man gå vidare med andra positioner för att få djupare upplevelser. Hur bekvämt ser det här ut då? (Nedan bilder från shaktimattan.se)

Effekt: Löser spänningar i käke samt nacke samt ger ny lyster till ansiktet.
Mycket bra mot spänningar i ansikte och tandgnisslande.

Eller detta?

Asanapositioner.

Hit kommer jag nog aldrig...

Kommentarer
Postat av: matte

Aj! kan det verkligen vara nyttigt det där :)

2009-01-15 @ 11:56:58
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Lena

Haha... gillar översättningen.

Jo, det var min första fototriss och jag hoppas att jag inte tagit mig vatten över huvudet ;o)

Lycka till med spikmattan!

2009-01-16 @ 22:17:39
URL: http://lenays.blogg.se/
Postat av: Kia

dem som säger att det är skönt att ligga på spikmattan ljuger. Det gör Ont ont ont och denna sköna värme som ska komma efter ett tag har jag aldrig känt av.. huvva!

2009-01-17 @ 14:45:55
URL: http://kiaskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0