Vilken färg har mjölk?

Jag är inte riktigt så gammal så jag kommer ihåg när man fick mjöken i flaskor men jag har druckit mjölk nästan direkt från en kossas spene. Sedan några år köper man mjölk efter färg - jag har smakat alla färger...
RÖD mjölk
Mjölken, en del kallar detta helmjölk, 3 % fetthalt och ganska nära riktigt kossemjölk.

GRÖN mjölk  
Den lagom mjölken, Mellanmjölk, 1,5 % fett. Betyder det att det är till hälften riktig mjölk?

BLÅ mjölk
Den lätta mjölken, Lättmjölk, betyder det att kilopriset är mindre än hos de andra färgerna?

GUL mjölk
Den lilla mjölken, Minimjölk, betyder det att det bara är pyttelite riktig mjölk i paketet?

Nu också SVART  mjölk
Den svarta mjölken, innebär det att man kan köpa mjölken skattefritt???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0