Målgång - jag känner igen min egen kropp igen!

Efter 12 veckor hos ViktVäktarna har jag i dag nått min målvikt. Vägde i dag in mig på 55,6 kg, en viktminskning med 10,2 kg. Det känns väldigt bra. Nu återstår jämviktskurs på 6 veckor där jag ska lära mig att äta lagom för att behålla min nya önskevikt. Jämvikten innebär att man får äta mer per dag men behålla samma aktivitetsnivå.

Just i dag introduceras också ViktVäktarnas nya program - ProPoints, vilket innebär lite nytt tänkande. Istället för att som tidigare beräkna pointsvärde baserat på kalorier och fett är det nu kostfibrer, kolhydrater, proteiner och fett som är beräkningsgrunder. Det blir spännande att se vad det ger men tydligen är det steget vassare än gamla points med bättre mättnadskänsla och många nya recept.

Jag känner mig nöjd med mig själv, mår bättre i min nygamla kropp och tycker det är allt för roligt att handla kläder igen. Lovar gott inför helgens kommande tjejhelg i Göteborg...

Kommentarer
Postat av: Frida

Tjingeling duktiga kvinna! Jag är imponerad över vad du presterar, duktig!



Har din dottre M blogg? :)

2009-11-24 @ 17:11:14
URL: http://tgif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0