Min Lisebergsjul


Tantvarning har nog varit temat på "syjuntans" resa till Göteborg och Lisebergsjul. Vi har faktiskt nostalgiskt skrattat åt att det nog är "in facto" att vi nu är i väl mogen ålder. Bara det att helgen har varit lagom och vi har varit nöjda med det, väldigt nöjda. Hur som, alla värderar trevligt på sitt sätt! Jag har i vilket fall haft väldigt trevligt och är helnöjd med dygnet som har gått.


Start 14:00 från Jönköpings Centralstation för att ta oss till Göteborg, väl där incheck på hotellet - ett riktigt "kap" med boende, eftermiddagsfika och kvällsbuffé (mycket god sådan) för cirka 500:-! Mellan fika och mat stadsrunda för lite shop och en hel del rekognisering inför lördagen. Efter mat blev det kareokee-taxi till LisebergsJul där vi blev kvar till 22-tiden för att avrunda på Gothia Tower:s Sky-bar innan promenad hem till hotellet runt midnatt. Visst är det tjusig utsikt på 23:e våning men en irish coffee för 136 kronor är väl ändå i magstarkaste laget???

Lördagen startade tidigt! Det gäller att välja rumskamrat - och det gjorde vi jag och Åse! Båda morgonpigga och vi vaknade ungefär samtidigt i morse klockan 06:45, in i duschen i rask takt och ner för hotellfrukost 07:30 då det var underbart välfyllt, lugnt och behagligt. Efter denna njutning en liten stunds vila på rummet för att strax innan frukoststängning fylla på med fruktfat, juice, nybakta våfflor (för en del) och kaffe innan STORA shoppingrundan startade i ett ganska lugnt Göteborg klockan 09:30.

Är just nu inne i en "TRÖJ-period" och fick med mig 1 linne och 1 tröja, 1 tröjklänning och 2 tröjor med knäppning samt 2 nya BH:isar. Nu kan jag nog känna mig ganska välekiperad inför höst och vinter...

Skönt att vara hemma och det fortfarande bara är lördag. Kommer ju dessutom hem efter att ha blivit hämtad av Mannen till nystädad lägenhet, nyputsade fönster och stjärnor i fönstren samt väl förberedd mat som snart ska avnjutas.

LYCKLIG!!!!!!!!


ps. Är väldigt nöjd med min nya iPhone men kamerafunktionen är under all kritik - bara 2 pixlar och ingen blixt!!! Bildkvalitet därefter. Vid en av bilderna står jag under en riktigt stor mistel - men tyvärr ingen älskling framför mig... ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0