Mitt nya liv

Ja, jag har gått med i ViktVäktarna och jag gillar att jag har gjort det. Övervikten är väl inte lika påtaglig för alla andra som den är för mig själv men med tanke på att jag är född sylfid, speta, sparris eller vad ni vill kalla det så är 65,8 kilo nästan 11 kilo för mycket. När jag åkte till förlossningen i maj 1983 med fullgången bebis i magen så vägdes jag in på 56 kilo! Jag är väl medveten att jag var ett antal år yngre då - men ändå har jag nu tagit itu med att äta bort några kilon med hjälp av just ViktVäktarna.

Det finns mycket positivt med detta medlemsskap förutom viktnedgång. Man får ny inspiration på ICA Maxi, det är roligt att stå i köket och fixa med nya goda maträtter och man kommer igång med vardagsmotionen ordentligt igen.

De 4 senaste veckorna har sett ut ungefär så här:
Måndag morgon, 06:30 - Extra cykelrunda till jobbet på cirka 30 minuter. Sedan vanlig kvällspromenad med Leya.
Tisdag morgon, 06:00 - Medsols runt Munksjön med Leya, 60 minuter. Sedan cykling till jobbet och kvällspromenad med Leya.
Onsdag morgon, 06:00 - Motsols runt Munksjön med Leya, 60 minuter. Cykling till jobbet och kvällspromenad med Leya.
Torsdag morgon, 06:30 - Vätterpromenad med Leya som följer med mig till jobbet, 45 minuter. Lunchpromenad med Leya, 20 minuter. Promenad hem med Leya, 30 minuter.
Fredag morgon, 09:00 - Rocksjörundan med Leya, 50 minuter. Skogen för t.ex. svampplock, 1,5 timme.
Lördag - Skogen med Leya. Cykla till Torget. Mer promenad med Leya.
Söndag - Slappdag med mindre promenader.

Detta i kombination med Points-beräknad mat har hittills gett resultat:
Vecka 1 -0,8 kg
Vecka 2 -1,0 kg
Vecka 3 -0,4 kg
Vecka 4 -1,2 kg
----------------------------
Summa -3,4 kg på 4 veckor

Min målvikt = 55 kilo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0