Åldrandet ter sig olika... Gammal och grå - ELLER - ful, fet och sliten?


I dag stötte jag på en högstadiebekant på F&S, har inte sett henne särskilt ofta de senaste 20 - 25 åren.

Bland de första kommentarerna jag fick var: MEN!!! Vad gråhårig du har blivit!!! Hur kommer det sig???

Min svarskommentar var: Är det din riktiga färg du har i håret? Det var inte illa.

Vad jag INTE sa var: Men herregud vad gammal, ful, fet och sliten du ser ut! - Trots att det var så det verkligen var...

Efter förfrågan från den avdankade bekantingen om vad jag gör nu så pekade jag rakt över gymmet för att visa var jag jobbar och sa vad jag sysslar med. 

Frågade henne sedan som en naturlig följdfråga...: Vad sysslar du med nu då?

Svaret: Jag är förtidspensionär sedan flera år tillbaka... och där dog väl lite konversationen...

Slutsats: JAG är stolt över mitt gråsprängda hår!!!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Han var hur söt som helst :) Jesper blev väl inte lika road över att jag blev helt bäbis galen när vi skulle åka hem, det är farligt sånt där med att träffa bäbisar faktiskt ;) Haha.

2010-03-18 @ 21:18:56
Postat av: fru våffla

Ni är lika dumma båda, hon med annan hårfärg än grå och du med din fördom om förtidspensionär. Ni är nog lika blonda båda och jag själv lika korkad som skriver här. Men fortsätt på gymmet du och glöm inte bort lite hjärngympa det behövs!

2010-08-24 @ 04:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0