Det stör mig att trycket är högt

Hypertoni - högt blodtryck.
File:FIGURA 04.jpg
Är du vetgirig kan du klicka på bilden och få vetgirigheten tillfredsställd...

Länge har mamman min talat om för mig att jag, eftersom ärftlighet för högt blodtryck finns, bör kontrollera just mitt blodtryck. En väldigt lätt manöver att utföra eftersom jag i mitt yrkesliv bokstavligt talat lever med instrumenten blodtrycksmanchett och stetoskop! Först i måndags utfördes denna manöver (av en händelse) av kära kollegan. Vad blev då resultatet?

Marie... Ditt blodtryck är lite högt... Oooops!!!

Ärftligheten finns men resten stämmer ju inte! Jag är inte överviktig, jag motionerar, jag rökar inte och jag äter väldigt sund mat. Jag är ju inte ens GAMMAL... 

Efter dagens läkarbesök sitter jag ändå här med en liten tablett jag måste ta varje dag för att trycka ner 190/105 till mer friska nivåer och det stör mig mer än jag trodde att en "livsstilsåkomma" skulle göra.

Lyckligtvis är det ingen sjukdom utan mer en åkomma som är förhållandevis enkel att övervinna - MEN ÄNDÅ!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0