Ny iPhone 4 - inte bara lycka!

Ja, vad har hänt? Inte ett ord här på länge... Det har inte hänt så mycket.

Jag har bara varit på Bengans igen, Geocachat med sommargrannar, tappat min iPhone, köpt en ny iPhone, trängts på GeKås i Ullared med mina 3 fantastiska döttrar, upprustats med ny säng som har monterats på plats, funderat över Midsommar-helgen med ALLA underbara... Utöver alla ordinarie sysslor hemma och på jobbet!



Hur kan man "tappa" en iPhone då? Jag som är ordentlig och rädd om mina saker gjorde en blunder under en av mina nyupptäckta laster - Geocaching (gå till föregående inlägg så kanske man kan förstå vad jag menar). Mitt under letandet av en skatt i ett stenbumlingsröse böjer jag mig framåt för att leta med telefonen i bakfickan. PLONK säger det så dyker den rakt ner i avgrunden mellan några av dessa bumlingar. Letar sig såklart så långt ner som möjligt - OMÖJLIG att fiska upp igen. Det sa inte bara PLONK utan PLONK, PLONk, PLOnk, PLonk, Plonk, plonk - o sedan tyst... Riktigt tyst blev den, inte ens en signal när vi försökte ringa till den!



Med min underbart förstående äkta hälft löste sig så klart mitt I-landsproblem med att klara sig utan mobil tillgänglighet omgående i stort sätt. Jag har redan en sprillans ny iPhone 4 med STORT minne så jag både kan vara nåbar och GPS:a nya cachar var jag än befinner mig redan några timmar efter mitt "slarv".

Mina nästa problem nu:
1. Jag har inga kontakter kvar i telefonen!
2. Bilder som var sparade är borta!
3. Kalendern är inte tillgänglig så jag vet inte var, vad och när jag har viktiga saker att komma ihåg!

Hjälp mig gärna genom att SMS:a ditt namn till min telefon (samma nummer som tidigare), MMS:a eller e-posta bilder som ni vet att jag vill ha och påminn mig gärna på valfritt sätt om det jag ska göra en bra tid framöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0