Gömma nyckel även för vuxna - eller Geocaching



För ett par år sedan började sommargrannar syssla med något som kallas Geocaching, en form av global "Gömma nyckel" där vem som helst i hela världen kan leta efter just gömmor på givna koordinater på nätet. En GPS eller en Smartphone är nästan ett måste om man ska få ut så mycket som möjligt av detta. Lite tveksam men ändå nyfiken funderade jag på vad detta kunde vara. När nu äldsta dottern kom hem och ivrigt berättade om företeelsen var jag ganska snabb att haka på. SKITKUL! I dag har varit min första dag som geocachare och jag är nog ganska såld... 3 cachar funna och 1 ofunnen. En bra vardagsmotionsform som även ger en aning adrenalinkick. Dessutom är det kunskapsgivande då det ofta finns en historia om platsen där cachen finns. Testa! Nu ska jag själv bara kunna locka med mannen på detta upptåg så har vi en trevlig sysselsättning i sommar, det finns massor av cachar på Västkusten och ännu fler världen över...

Klicka på bilden om du är nyfiken på vad detta går ut på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0